Quick-Step verlengt succesvolle samenwerking met het Etixx – Quick-Step Pro Cycling Team tot 2017

Quick-Step verlengt zijn langdurige samenwerking met het Etixx – Quick-Step Pro Cycling Team. Het contract, dat nog liep tot het einde van dit seizoen, wordt met twee jaar verlengd, tot en met het seizoen van 2017.

Aan de vooravond van de Ronde van Vlaanderen staan de spots naar goede gewoonte opnieuw gericht op het World Tour-team van teammanager Patrick Lefevere. Met vijf overwinningen in de laatste tien edities van deze mythische wielerklassieker mikt het Etixx – Quick-Step Pro Cycling Team ook dit jaar op het hoogste schavot. Na het nieuws over de verlenging van de samenwerking met Quick-Step komt het team extra gemotiveerd aan de start.

Een vruchtbaar partnerschap

De liefde van Quick-Step voor het wielrennen begon in 1999, toen de vloerdivisie van de UNILIN Group als cosponsor van het Mapei – Quick-Step Cycling team zijn intrede maakte in het peloton. Vier seizoenen later, in 2003, kwam dit engagement in een stroomversnelling, toen Quick-Step één van de hoofdsponsors werd van het team van Patrick Lefevere. De twaalf seizoenen die volgden waren een absoluut succes op alle vlakken. Terwijl Patrick Lefevere één van de sterkste teams uit de wielergeschiedenis uitbouwde, zag ook Quick-Step zijn wereldwijde naambekendheid toenemen.

“Quick-Step is er al bij van in het prille begin van dit team”, vertelt Patrick Lefevere, CEO van Etixx – Quick-Step. “Door de jaren heen ontwikkelden we een nauwe band die zijn gelijke niet kent in de wereld van het wielrennen. Quick-Step zit verweven in het DNA van ons team. Samen schreven we enkele mooie bladzijden in de geschiedenis van het professionele wielrennen en ik ben ervan overtuigd dat we dit de komende seizoenen opnieuw zullen doen. Daarnaast zijn we best trots op onze twee hoofdsponsors met wie we zoveel gemeen hebben: Belgische roots, maar met internationale allures. We zijn Quick-Step uiterst dankbaar voor het hernieuwde vertrouwen in ons, als team en als sportief uithangbord voor hun merk.”


Een gedeelde drive om te winnen

Paul De Cock, President bij UNILIN, division flooring, licht de chemie tussen Quick-Step en de wielerwereld toe: “De voorbije zestien seizoen speelde onze sponsorstrategie een cruciale rol in het uitbouwen van onze merkbekendheid. Ik denk niet dat we een betere match dan dit hadden kunnen vinden. De uithouding van Niki Terpstra, de brute kracht van Tom Boonen, de elegantie van Michal Kwiatkowski … Volgens mij heeft de perfecte renner heel wat gemeen met een vloer van Quick-Step: beiden steunen op een evenwichtige mix tussen stevigheid en stijl. Maar we delen net zo goed een passie voor design, innovatie en een perfectionistisch oog voor de kleinste details.”

Sinds de Tsjechische zakenman en wielerfanaat Zdenek Bakala in 2011 het team kwam versterken, lijkt Etixx – Quick-Step sterker dan ooit. De Cock: “Zijn drive en toewijding vormen een inspiratie voor iedereen bij Quick-Step. We kijken dan ook vol verwachting naar de toekomst. We hebben niet alleen enkele van de meest getalenteerde renners van deze generatie in onze rangen, we beschikken ook over een uitmuntende staf en kunnen rekenen op de allerbeste infrastructuur. Ik ben er zeker van dat de komende jaren opnieuw een succes worden, voor het team en voor Quick-Step als toonaangevend vloermerk.”


Etixx-QuickStep cycling team